با حضور معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش و مديركل آموزش ابتدايي، معاونت پژوهش، برنامه ريزي و منابع انساني و معاونت آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران دوره 3 روزه آموزش تلفيقي فعاليتهاي آموزشي و پرورشي كارشناسان آموزش ابتدايي قطب 5 كشوري به ميزباني مركز تربيت معلم زينبيه شهرستان پيشوا برگزار شد .

در مراسم افتتاحيه اين دوره آموزشي كه با شركت كارشناس مسئولان و كارشناسان آموزش ابتدايي استانهاي اصفهان، زنجان، قزوين، مركزي، قم، البرز، شهر تهران و شهرستانهاي استان تهران با تدريس اساتيد توانمند٬ با محوريت آداب و مهارتهاي زندگي اسلامي، ارزشيابي توصيفي، خلاقيت طرح ارتقاء قرآن پايه ي سوم  و اصلاح الگوي مصرف از سوي وزارت متبوع برپا شده بود خانم قربان -  معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش –  وظيفه كارشناسان آموزش مقطع ابتدايي را كاري پيامبر گونه خواند كه رسالت آن اجرايي شدن و عملياتي شدن برنامه هاي راهبردي آموزشي است كه الگوي آن كسي بهتر از پيامبر اكرم (ص) نيست . رحيمي -  مدير كل آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش -  نيز ضمن بيان سخناني در خصوص محرم و عاشورا، از افتخارات مقطع ابتدايي را وجود ويژگي قرار داشتن آن در راستاي محكمات مطالبات مقام معظم رهبري از آموزش و پرورش بيان نمود و از نمونه هاي بارز آن را اجراي برنامه هاي قرآن پايه سوم ابتدايي نام برد . همچنین کارخانه - ریاست آموزش و پرورش شهرستان پیشوا - ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان کشوری شهرستان در دقایقی کوتاه به معرفی شهرستان مقدس پیشوا پرداختند .

در پايان مراسم افتتاحيه خانم قربان -  معاونت آموزش ابتدايي وزير - ، رحيمي مدير كل آموزش ابتدايي وزارتخانه- ، دكتر شكوهي -   معاون مديركل آموزش ابتدايي وزارتخانه -  و خانم بيگي -  معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش شهرستانهاي استان تهران - از مجتمع هاي آموزشي ، مدارس ابتدايي و مدارس قرآن شهرستان پيشوا بازديد بعمل آوردند و كارشناس مسئولان و كارشناسان آموزش ابتدايي قطب 5 كشوري نيز با گذراندن دوره آموزشي سه روزه و با كسب توشه اي پربار از تلفيق فعاليتهاي آموزشي و پرورشي، شهرستان مقدس پيشوا را به قصد استانهاي خود ترك گفتند .